Зібрано підписів

    Кількість днів

    Заголовок петиції

    Скасування маршрутного таксі у місті Запоріжжя

    ПІБ ініціатора: Чумак Данило Андрійович
    Статус: На розгляді
    Петиція №7629
    Дата початку збору підписів: 21.01.2022 09:59

    Суть електронної петиції

    Вже декілька десятиріч у місті Запоріжжя впроваджено маршрутне таксі. За час його експлуатації маршрутки зайняли більшу частину пасажиропотоку у міських перевезеннях. Але вони мають суттєві недоліки, через які я пропоную скасувати маршрутні таксі у місті Запоріжжя:

    По-перше, ціна. Маршрутки коштують суттєво дорожче, ніж громадський транспорт (ціна проїзду за одну людину 8 грн на людину в один бік (фактично вдвічі більше через необхідність робити пересадки)). Через це жителям, наприклад, Кічкасу та Шевченківського району проїзд однієї людини може досягати 32 грн на день (якщо людина має родину, то це число потрібно помножити мінімум втричі). Порівняно з трамваєм та автобусом вартість проїзду однієї людини за весь день (у дві сторони) сягає 12 та 14 грн відповідно.

    По-друге, корупція. Білет на громадський транспорт — не тільки папірець, який потрібно пред'явити контролеру. Це є своєрідним податком на проїзд, який пасажири сплачують нашому місцю. Таким чином можна зрозуміти, куди йдуть ті гроші, які ми сплачуємо за білет. Маршрутчики такого не роблять, тому не зрозуміло, тому процедура збору "податку" на проїзд непрозора, через що, по-перше, не зрозуміло, куди ці кошти йдуть, а по-друге, маршрутчики можуть сплачувати свої "долі" або давати хабарі за "вигідні" точки.

    По-третє, аварійність. Маршрутки, як правило, мають суттєві недоліки з боку безпеки. Існує багато меседжів про численні ДТП з участю мікроавтобусів, які призводять до жертв. Якщо порівнювати їх з трамваями та тролейбусами, то такі ситуації зустрічаються не так часто.

    По-четверте, епідемічні загрози. COVID-19 як раз підходить для того, щоб обґрунтувати цю тезу. У маршрутних таксі апріорі невеликий простір (приблизно 18 місць для сидіння і максимум 12 місць для стояння (це якщо "бітком"). В таких тісних умовах та з відсутністю вентиляції підхопити COVID, грип чи хоч кон'юнктивіт дуже легко.

    По-п'яте, комфортабельність. Не секрет, що внутрішня площа маршруток дуже мала. Через те неможливо забезпечити перевезення будь, яких великогабаритних вантажів, велосипедів, візків (у тому числі інвалідних) та інших речей. Маршрутки не дають маломобільним громадянам комфортно пересуватися по місту.

    По-шосте, затори. Оскільки маршрутні таксі мають низьку пасажиромісткість, вони змушені заміщати втрачені місця новими маршрутками. А оскільки вони є мікроавтобусами, то вони займають більше місця на дорогах, ніж автомобілі, тому суттєво знижують середню швидкість пасажиропотоку у місті. Порівняно з мікроавтобусами, громадський транспорт має більшу пасажиромісткість (бо їх влоща дуже суттєво більше), тому вони дозволяють як перевозити маломобільних громадян та великі речі (велосипед, самокат, великі торби), так і зменшують займану площу на дорогах, що робить простір на трасі більш вільним, а рух швидшим.

    По-сьоме, екологічність. За винятком, автобусів увесь громадський транспорт використовує електричні кабелі для пересування, що нівелює забруднення від них. Автобуси та маршрутки працюють на двигунах внутрішнього згоряння, що серйозно впливає на викиди у нашому місті. Хоч їх більша частина зумовлена Заводським районом, на якому розташовані промислові підприємства, скасування транспорту, що працює на паливі зробить Запоріжжя більш екологічним.


    Отже, маршрутні таксі мають багато серйозних проблем. Є претензії як зі сторони особи (комфорт, ціна, безпека, комфортабельність, розповсюдження хвороб,екологія), так і зі сторони міста (пропускна спроможність, екологія, корупція).

    Тому пропоную повністю скасувати маршрутні таксі на всій території Запоріжжя упродовж 2-3 років (щоб не було транспортного колапсу) та замінити сумарну кількість місць у мікроавтобусах такою ж кількістю місць у громадському транспорті (автобуси, тролейбуси, трамваї,). Тобто на 1000 місць у маршрутках закупити стільки ж одиниць комунального транспорту, щоб сума їх місць дорівнювала заданій кількості місць, а самі маршрутки скасувати.

    поширити електронну петицію:

    перелік осіб, які підтримали петицію