Зібрано підписів
Кількість днів
Заголовок петиції
Заборона підвищення тарифів на проїзд у міському транспорті
ПІБ ініціатора:
Мунтянов Євген Степанович
Статус:
З відповіддю
Петиція
№6560
Дата початку збору підписів:
11.03.2021 16:33
Суть електронної петиції
З 16 січня 2019 року в Запоріжжі було встановлено нині діючі тарифи на проїзд у міському транспорті. Зокрема встановлено тарифи на перевезення пасажирів, які здійснюють приватні перевізники на найпоширеніших міських автобусних маршрутах загального користування у розмірі 6, 00 (шість) гривень. На окремих маршрутах було встановлено інші тарифи (максимум 10.00 (десять) гривень).
Згадані тарифи було встановлено рішенням виконкому Запорізької міської ради №1 від 16.0.2019р. (https://zp.gov.ua/uk/documents/item/34229).
На теперішній час більшістю приватних перевізників мусуються чутки про начебто збитковість перевезень та необхідність підвищення існуючих тарифів, що підкріплюється необгрунтованими заявами про начебто подорожчання палива, зростанням курсу долару США, підвищенням рівня мінімальної заробітної плати, тощо, а також понесеними збитками внаслідок епідемії коронавірусної хвороби.
Зазначені обставини ніщо інше як зухвале маніпулювання неіснуючими фактами з метою створення необхідної суспільної думки та створення щонайменше нейтрального ставлення містян до підвищення тарифів, або принаймні мінімізації негативних іміджевих наслідків з перекладанням відповідальності на Запорізьку міську раду та її виконавчі органи.
На сьогоднішній день економічно обгрунтовані підстави для підвищення тарифів відсутні повністю, а начебто «необхідність» їх підвищення продиктована лише бажанням власників підприємств перевізників й далі збагачуватись за рахунок мешканців та гостей міста.
Так, 16 січня 2019 року, коли приймалось рішення про встановлення нині існуючих тарифів курс гривні до американського долару становив 28, 17 грн/1 дол., літр бензину марки А95 коштував 28, 56 грн., а літр дизельного палива коштував 28, 44 коп.
Протягом періоду часу від вказаної дати до 10 березня 2021 року відбувались коливання як валютних курсів, так і вартості палива, та їх ціна складала (станом на кінець кожного кварталу):
1 дол. США А95 ДП
31 березня 2019 27,25 28,5 28,3
30 червня 2019 26,17 31,3 29,7
30 вересня 2019 24,08 28,76 28,25
31 грудня 2019 23,69 27,3 26, 8
31 березня 2020 28, 06 25, 35 24, 75
30 червня 2020 26, 69 22, 08 21, 53
30 вересня 2020 28, 3 23, 01 22, 43
31 грудня 2020 28, 27 25, 18 24, 54
станом на:
31 січня 2021 28, 19 25, 94 25, 34
10 березня 2021 27, 74 28, 34 27, 75
Таким чином протягом майже всього вказаного періоду вартість палива була значно нижчою ніж та, яка була на момент встановлення тарифів 16.01.2019р., та не перевищує її й на теперішній час.
Разом з цим вказуючи на начебто понесені витрати та збитки перевізники не забувають розповідати відому всім казку про свою соціальну відповідальність у вигляді перевезень пільгових категорій населення, що є відвертою неправдою, яку щодня спостерігають десятки тисяч містян, перебуваючи у т.з. «маршрутках», водії яких (дуже часто у грубій формі) безпідставно відмовляють у перевезенні пільговикам (пенсіонерам, особам з інвалідністю, супроводжуючим їх особам, тощо), відмовляють у перевезенні іншим особам через «немає решти», тощо.
При цьому під час погіршення погодних умов кількість маршрутних транспортних засобів різко значно скорочується, що створює незручності громадянам, позбавляючи їх можливості своєчасно дістатись місця роботи або місця мешкання. Після введення карантинних обмежень, пов’язаних з запобіганням поширенню коронавірусної хвороби т.з. «маршрутники» як їздили так і їздять без засобів індивідуального захисту, перевозять пасажирів у кількості понад визначену технічними характеристиками транспортного засобу, але при цьому графік їх руху замість стати більш щільним навпаки став таким, де проміжки часу між відправленнями «маршруток» стали більшими.
За твердженнями окремих працівників сфери перевезень на маршрути не виходить від 20 до 30 % маршрутних транспортних засобів.
При цьому майже неможливо поїхати в окремі райони міста після 21 – 00 год (зокрема в бік Південного мікрорайону з Правобережної частини Запоріжжя та з середмістя), вже після 19-00 год неможливо поїхати з Космічного мкрн до Південного мкрн.
За твердженням окремих водіїв «маршруток» вони до цього часу встигають зробити щоденний «план» по заробітку, й подальша робота на маршруті та виконання обов’язку щодо забезпечення транспортного сполучення та надання послуг населенню їм геть не цікаво.
Про постійне хамство водіїв в бік пасажирів, особливо літніх людей та жінок, тобто тих, фізичного зауваження з боку кого вони не чекають та не бояться навіть не потрібно розповідати.
До того ж повідомлення у ЗМІ та поліцейська статистика свідчать про те, що поїздки у маршрутних транспортних засобах є «квестом» небезпечним для життя та здоров’я людей, внаслідок постійної гонитви водіїв за гривнею.
Враховуючи фактичний саботаж у галузі пасажирських перевезень з боку більшості перевізників, відсутність економічно обгрунтованих підстав для підвищення тарифів на міських автобусних маршрутах загального користування прошу розглянути питання про:
1. Введення мораторію на підвищення таких тарифів щонайменше до закінчення пандемії коронавірусної хвороби;
2. Розробку та впровадження механізму дострокового розірвання договорів між Запорізькою міською радою та підприємствами перевізниками, в разі саботажу ними своїх обов’язків та недопущення їх до повторної участі в конкурсах, в тому числі й з урахуванням осіб бенефіціарів фірм – перевізників, в разі створення ними нових підприємств для обходу обмежень та недопущенні до конкурсу.
3. Розробку та впровадження системи контролю з боку управління транспорту та зв’язку ЗМР за дотриманням перевізниками умов договору, в тому числі й здійсненням перевезень пасажирів у вечірній час після 21-00 год.
4. Розробку та впровадження системи штрафів та покарань для перевізників, які будуть порушувати умови договорів
5. Розробку та впровадження системи контролю за якістю пасажирських перевезень, як з боку приватних так і з боку муніципальних перевізників.
6. Вжиття заходів щодо якнайшвидшої заміни «маршруток» автобусами більшої пасажиромісткості, в першу чергу муніципальними.
поширити електронну петицію:
перелік осіб, які підтримали петицію